TCP Stack Configuration Missing - Techist - Tech Forum

Go Back   Techist - Tech Forum > Computer Software > Microsoft Windows and Software
Click Here to Login
Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
 
Old 04-10-2004, 09:25 AM   #1 (permalink)
Banned
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 408
Default TCP Stack Configuration Missing

Im helping my friend with his computer and this is what is happening...

His OS is Windows ME and theres this error message 'TCP Stack Configuration Missing'. Can anyone give some suggestions on how to fix this please? Thanx!
__________________

cheerios is offline  
Old 04-10-2004, 02:03 PM   #2 (permalink)
True Techie
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 130
Default

Hey cheerios,

His TCP/IP stack may have been corrupted from a virus.
I haven't used this but you can check it out this tool
is suppose to repair the TCP/IP stack in your OS.

http://members.shaw.ca/techcd/VB_Pro...WinsockFix.exe

I recommend doing a little research on Google to see if this
applies to your situation.

Good Luck.
__________________

Worked4me is offline  
Old 04-11-2004, 01:51 AM   #3 (permalink)
Banned
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 408
Default

gee thx, ill try it out on his computer tomorrow... the problem now is how do i send it over... hmm... coz his internet is down probably due to this error and i tink its bigger than the size of a 1.44 floppy hmm
cheerios is offline  
Old 04-11-2004, 06:26 AM   #4 (permalink)
Super Techie
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 415
Default

nope its 1.34mb it'll fit
__________________
Fear is nothing but the anticipation of pain, be it physical, mental, spiritual or emotional.
specs.
Athlon XP 2200+ oc\'ed @ 1.93ghz
MSI ms-6738
768mb ddr2100
Nvidia mx420 :(
60gig maxtor 7200rpm
Dual boot with Mandrake 10.0 and Win XP Pro sp2
neversleeps is offline  
Old 04-11-2004, 06:49 AM   #5 (permalink)
Banned
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 408
Default

haha, ok thx but now i have another problem cropped up :P, i dont have a floppy
cheerios is offline  
Old 04-11-2004, 08:25 AM   #6 (permalink)
True Techie
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 130
Default

Use a usb pen drive, it's your friends computer tell them
to cough up a floppy.
Worked4me is offline  
Old 04-11-2004, 08:33 AM   #7 (permalink)
Banned
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 408
Default

LOL, yeah, but i dun haf a thumb drive... my pop wun lend it to me :P, hmm, yeah ill ask him for the floppy :P
__________________

cheerios is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are Off




Copyright 2002- Social Knowledge, LLC All Rights Reserved.

All times are GMT -5. The time now is 04:08 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 1
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.