Nvidia G70 Power Hungry Beast - Techist - Tech Forum

Go Back   Techist - Tech Forum > Computer Hardware > Monitors, Printers and Peripherals
Click Here to Login
Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
 
Old 05-01-2005, 11:55 PM   #1 (permalink)
Techie Beyond Description
 
Nubius's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 11,600
Default Nvidia G70 Power Hungry Beast

http://theinquirer.net/?article=22917

The thing wants to use 75w from the motherboard, 75w from the PCI-E connector and then asked the PCI standardization body for another 75w, so basically this single card will use 225w of power lol.
__________________

Nubius is offline  
Old 05-01-2005, 11:59 PM   #2 (permalink)
Lord Techie
 
Join Date: May 2004
Location: Oklahoma
Posts: 5,280
Send a message via AIM to beedubaya
Default

Yeah, I heard elsewhere that this would be a power hungry card. Nvidia is notorious for this, which is one of the factors that persuaded me to go ATI. The 6800 Ultra originally hogged 480watts all to itself. Lucky, Nvidia fixed this. If I choose the G70, I guess i will be getting a new PSU with it.
__________________

beedubaya is offline  
Old 05-02-2005, 12:01 AM   #3 (permalink)
Monster Techie
 
Chankama's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Location: Canada
Posts: 1,523
Default

wtf??.. Ok.. that's it.. I was gonna buy the OCZ Modstream 520 W, to keep my future upgrades open without having to purchase another PSU. But, maybe I should just buy a new PSU later when I know how much these things actually draw! :-\..
Chankama is offline  
Old 05-02-2005, 12:02 AM   #4 (permalink)
Master Techie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,538
Default

thats out of hand

lookin at with the mobo and drives somewhere around 400-450 watts at idle, probably 600+ watts with evrything cranking, thats alot of amps at 12volts and 5volts, especially considering the power supplies are only about 50%-60% efficient, can you say 1000watts PSU for $125 each , sheeeeeeeeeeeeesh

I could only run 2 of those without tripping circuit breakers
horndude is offline  
Old 05-02-2005, 12:03 AM   #5 (permalink)
Wizard Techie
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 3,220
Default

lol...i bet OCZ is thrilled
__________________


Quote:
I don\'t play for fun, I play to win and winning is fun.
diabloII is offline  
Old 05-02-2005, 12:32 AM   #6 (permalink)
True Techie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 206
Send a message via AIM to NickBrown7804
Default

Haha but imagine what that beast will be able to crank out?

Too bad im gonig to stay with my GT. lol
__________________
Sometimes I wonder if I\'m enough a nerd to do this...

Intel P4 3.6 Intel LGA775 board.
Nvidia BFG 6800 GT OC PCI-e.
Ultra 600W power supply unit.
2 80 gig Maxtor (raid0) 160 gig (bulk)
OCZ 2048MB 4200 DDR2 (2 x1024MB)
ThermalTake. Tornado primary.
19\" LG LCD
NickBrown7804 is offline  
Old 05-02-2005, 01:01 AM   #7 (permalink)
Techie Beyond Description
 
Nubius's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 11,600
Default

Horndude - $125 for a 1000w would be cheap as hell.....have you even taken a look at these higher watted PSU's lately? It's $200+ easily for like 650 lol.

But yeah, there's a lot of speculation at xtremesystems, that when it's all said it done it won't quite need that much power, these are just first initial guesses, but yeah, look at that 6800Ultra 3d1.......basically graphics cards are becoming a seperate freakin motherboard lol. Soon you're going to have to have two cases, one with your motherboard and one for the graphics card with a high speed interlink cable for processing

You'll be able to upgrade your GPU processor and add RAM to it as well
Nubius is offline  
Old 05-02-2005, 01:06 AM   #8 (permalink)
Wizard Techie
 
HAVOC's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Location: Milford, Connecticut
Posts: 4,218
Send a message via AIM to HAVOC Send a message via Yahoo to HAVOC
Default

1000W+ PSU's are kinda scary...
HAVOC is offline  
Old 05-02-2005, 01:28 AM   #9 (permalink)
Monster Techie
 
Chankama's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Location: Canada
Posts: 1,523
Default

Only 1000+W PSU I've heard of was a custom built one for a team of overclockers... Apparently, none of the solutions on the market right now was not good enough for them. lol
Chankama is offline  
Old 05-02-2005, 01:37 AM   #10 (permalink)
True Techie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 206
Send a message via AIM to NickBrown7804
Default

Jesus why would you need all that power just sitting there it really is kinda scary.
__________________

__________________
Sometimes I wonder if I\'m enough a nerd to do this...

Intel P4 3.6 Intel LGA775 board.
Nvidia BFG 6800 GT OC PCI-e.
Ultra 600W power supply unit.
2 80 gig Maxtor (raid0) 160 gig (bulk)
OCZ 2048MB 4200 DDR2 (2 x1024MB)
ThermalTake. Tornado primary.
19\" LG LCD
NickBrown7804 is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are Off




Copyright 2002- Social Knowledge, LLC All Rights Reserved.

All times are GMT -5. The time now is 11:02 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 1
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.