condition zero video help - Techist - Tech Forum

Go Back   Techist - Tech Forum > Computer Hardware > Monitors, Printers and Peripherals
Click Here to Login
Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
 
Old 12-29-2004, 01:23 PM   #1 (permalink)
Ultra Techie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 711
Default condition zero video help

alright my video card Radeon 9600xt 256 mb, i got for christmas came with a version of condition zero and when i play i get 70 fps on the menu and only 25-30 in game. why is that? my old video card Geforce fx 5200 128 mb could play condition zero at max graphics with 60-65 fps in game. why is my older one getting better fps? i have the latest driver for my new one, at least i think i do, i downloaded it from ati website. and with my old card i had gotten no graphic lags not losses or chockes with the frames but with my new one i seem to lag quite abit, i get 2-3 loses in frames and like 5 chokes when i do lag, i had even gotten 91 losses in frames at 1 point. and its now a server lag. please help me
__________________

__________________

IYAOYAS...lol
æArchOAngelæ is offline  
Old 12-29-2004, 02:17 PM   #2 (permalink)
Monster Techie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,124
Default

Look for some sort of render file to tweak for the game , look into updated MB chipset drivers for improved performance with various Video Cards/ see if disableing Fast Writes makes a difference
__________________

__________________
Thermaltake Armor A90
Corsair HX1000W PS
i7 2600k / Cooler Master Hyper N 520
Asus P8Z68-V Pro / Gen 3
8 GIG Corsair Vengeance
eVGA GTX 570
SB Audigy2 Platinum
Kingston Hyper X120 SSD
WIN 7 - 64b
LG Blue Ray Super Multi Burrner
Logitech THX Z560
3x120mm - 1x200 mm case fans
Cappy is offline  
Old 12-29-2004, 04:21 PM   #3 (permalink)
Ultra Techie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 711
Default

where do i do that?
__________________

IYAOYAS...lol
æArchOAngelæ is offline  
Old 12-29-2004, 04:24 PM   #4 (permalink)
Monster Techie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,124
Default

Well its a Soyo EX mobo so go to soyo site find your exact MB and look for bios updates / chipset updates / For the game go to the Web site look for game patches or tweaks.
As for Fastwrites look around in BIOS to enable or disable .There may also be an option in the ATI Control Panel
__________________
Thermaltake Armor A90
Corsair HX1000W PS
i7 2600k / Cooler Master Hyper N 520
Asus P8Z68-V Pro / Gen 3
8 GIG Corsair Vengeance
eVGA GTX 570
SB Audigy2 Platinum
Kingston Hyper X120 SSD
WIN 7 - 64b
LG Blue Ray Super Multi Burrner
Logitech THX Z560
3x120mm - 1x200 mm case fans
Cappy is offline  
Old 12-29-2004, 05:00 PM   #5 (permalink)
Ultra Techie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 711
Default

hmm i checked evrything i could think of for finding an update for my bios but i cant find any sites and the ones tthat i did find was like really hard to navigate and i couldnt find where to download the bios from. i check phoenix site and they didnt have anything

i took this info from pcmark 04 if u wanna try and help me
Model 845PE-ITE8712
BIOS Vendor Phoenix Technologies, LTD
BIOS Version IntelR - 42302e31
BIOS Release Date 12/06/03
__________________

IYAOYAS...lol
æArchOAngelæ is offline  
Old 12-29-2004, 05:01 PM   #6 (permalink)
Ultra Techie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 711
Default

anyways i am lookin at buyin a new mobo. one with 8x agp mine is getting pretty old

oh yeah the soyo website is just one big forum and it requires alot to register to it, thats all the soyo website is
__________________

IYAOYAS...lol
æArchOAngelæ is offline  
Old 12-29-2004, 08:49 PM   #7 (permalink)
Ultra Techie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 711
Default

is their any other way? or is their a reason why it is slower with a newer beter card?
__________________

IYAOYAS...lol
æArchOAngelæ is offline  
Old 12-29-2004, 11:26 PM   #8 (permalink)
Monster Techie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,124
Default

BIOS Updates is one of the most important overlooked problem solvers that everyone forgets about and wonder why they have so many problems or poor performance . Heres where ya go to get downloads for the board Soyo USA
__________________
Thermaltake Armor A90
Corsair HX1000W PS
i7 2600k / Cooler Master Hyper N 520
Asus P8Z68-V Pro / Gen 3
8 GIG Corsair Vengeance
eVGA GTX 570
SB Audigy2 Platinum
Kingston Hyper X120 SSD
WIN 7 - 64b
LG Blue Ray Super Multi Burrner
Logitech THX Z560
3x120mm - 1x200 mm case fans
Cappy is offline  
Old 12-29-2004, 11:34 PM   #9 (permalink)
Ultra Techie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 711
Default

yo man thanks, i tryed like eveything i could think of but i just couldnt find out where it was. when i went to soyo.com it was just a forum but i didnt think they had like 2 sites, thanks man very big help
__________________

IYAOYAS...lol
æArchOAngelæ is offline  
Old 12-29-2004, 11:42 PM   #10 (permalink)
Ultra Techie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 711
Default

hmm. im such a newb with bios and mobo anything. wellnow uhh that i downloaded the bios update with. how do i install? it came with 2 things the first is my mobo name and its a .bin and the second is AWDFLASH.exe. who do i do, i looked the site on how to instll but couldnt find anything
__________________

__________________

IYAOYAS...lol
æArchOAngelæ is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are Off




Copyright 2002- Social Knowledge, LLC All Rights Reserved.

All times are GMT -5. The time now is 03:32 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 1
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.