New Build - Need Suggestions - Page 2 - Techist - Tech Forum

Go Back   Techist - Tech Forum > Computer Hardware > New Systems | Building and Buying
Click Here to Login
Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
 
Old 10-13-2008, 03:12 PM   #11 (permalink)
Banned
 
Join Date: Sep 2008
Location: cali
Posts: 111
Send a message via AIM to norcrawler Send a message via MSN to norcrawler
Default Re: New Build - Need Suggestions

p5Q pro!!
__________________

norcrawler is offline  
Old 10-13-2008, 03:17 PM   #12 (permalink)
Newb Techie
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 13
Default Re: New Build - Need Suggestions

Quote:
Originally Posted by norcrawler View Post
p5Q pro!!
lol that's what i had before he told me to change :\
__________________

TraceTheory is offline  
Old 10-13-2008, 03:23 PM   #13 (permalink)
Banned
 
Join Date: Sep 2008
Location: cali
Posts: 111
Send a message via AIM to norcrawler Send a message via MSN to norcrawler
Default Re: New Build - Need Suggestions

who told u to change.lol
there good mobos
norcrawler is offline  
Old 10-13-2008, 03:28 PM   #14 (permalink)
Monster Techie
 
stalin90's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Kansas
Posts: 1,371
Default Re: New Build - Need Suggestions

there good, its just the biostar tpower p45 is better. if u want to save the money then get a p5q pro.

and yes the sata ports are kinda blocked but there at an angle so u will still be able to plug styuff in even if u think the card is blocking it and dont pay attention to newegg reviews half of them are 12 yearolds
__________________

- INTEL Q6700 @ 3.2 - ASUS P5Q Pro - EVGA 9800GTX - 4GB Patriot Viper @ 1066 -
stalin90 is offline  
Old 10-13-2008, 03:28 PM   #15 (permalink)
Newb Techie
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 13
Default Re: New Build - Need Suggestions

read the posts before you posted one of them lol

edit: @stalin90: i am trying to save money.. how much better is the biostar one?
TraceTheory is offline  
Old 10-13-2008, 03:32 PM   #16 (permalink)
Banned
 
Join Date: Sep 2008
Location: cali
Posts: 111
Send a message via AIM to norcrawler Send a message via MSN to norcrawler
Default Re: New Build - Need Suggestions

that was with the 750i or watever.
watever there both good.
lol
biostar or p5q
norcrawler is offline  
Old 10-13-2008, 03:37 PM   #17 (permalink)
Monster Techie
 
stalin90's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Kansas
Posts: 1,371
Default Re: New Build - Need Suggestions

Quote:
Originally Posted by TraceTheory View Post
read the posts before you posted one of them lol

edit: @stalin90: i am trying to save money.. how much better is the biostar one?
the biostar holds the world record fsb, thats how good. u get get 600 fsb on air on those boards. but if ur not gonna be an insane overclocker im sure a p5q would do good also.
__________________

- INTEL Q6700 @ 3.2 - ASUS P5Q Pro - EVGA 9800GTX - 4GB Patriot Viper @ 1066 -
stalin90 is offline  
Old 10-13-2008, 03:42 PM   #18 (permalink)
Newb Techie
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 13
Default Re: New Build - Need Suggestions

Quote:
Originally Posted by stalin90 View Post
the biostar holds the world record fsb, thats how good. u get get 600 fsb on air on those boards. but if ur not gonna be an insane overclocker im sure a p5q would do good also.
Not really gonna do any insane overclocking as I'm not gonna be playing any insane games so I don't think I'll need it...

I plan on keeping this comp for a while though so in the long run do you think I'd be better off with the biostar or just save the cash and get the p5q?
TraceTheory is offline  
Old 10-13-2008, 03:44 PM   #19 (permalink)
Monster Techie
 
stalin90's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Kansas
Posts: 1,371
Default Re: New Build - Need Suggestions

p5q pro should do fine, also if ur not gonna be doin alot of gaming dont get a 4870, get a 4850 or maybe somthing lower. as of right now the only reason to get a 4870 is if u have a monitor of 4" or higher.
__________________

- INTEL Q6700 @ 3.2 - ASUS P5Q Pro - EVGA 9800GTX - 4GB Patriot Viper @ 1066 -
stalin90 is offline  
Old 10-13-2008, 03:51 PM   #20 (permalink)
Newb Techie
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 13
Default Re: New Build - Need Suggestions

Quote:
Originally Posted by stalin90 View Post
p5q pro should do fine, also if ur not gonna be doin alot of gaming dont get a 4870, get a 4850 or maybe somthing lower.
Well I've always had crap graphics cards and for once I wanna have one where I can actually play games with out lagging like none other so I'm pretty much set in stone on that.
__________________

TraceTheory is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are Off


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
1st Gaming Rig Build, need suggestions creflo New Systems | Building and Buying 4 05-14-2008 12:05 AM
prebuilt parts vs build your own parts encity5 New Systems | Building and Buying 12 04-28-2008 03:33 PM
New build help encity5 New Systems | Building and Buying 7 04-26-2008 10:11 PM
Suggestions on New Build grimmly New Systems | Building and Buying 8 09-02-2007 07:13 PM
New build Please Review waytoosmall New Systems | Building and Buying 9 04-13-2007 09:05 PM



Copyright 2002- Social Knowledge, LLC All Rights Reserved.

All times are GMT -5. The time now is 08:41 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 1
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.