My new H20 Setup - Page 2 - Techist - Tech Forum

Go Back   Techist - Tech Forum > Computer Hardware > Overclocking and Modding
Click Here to Login
Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
 
Old 05-16-2005, 05:20 PM   #11 (permalink)
Super Techie
 
Join Date: May 2005
Posts: 406
Send a message via AIM to MrBebop26 Send a message via Yahoo to MrBebop26
Default

Food coloring does NOTHING to water but change its color, it doesnt form any chemical bond to the water to make the water gunk up!

-Ryan
__________________

MrBebop26 is offline  
Old 05-16-2005, 05:21 PM   #12 (permalink)
Techie Beyond Description
 
Nubius's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 11,600
Default

Yeah, I'll be having 6800GT OC recordings by later tonight no doubt

I haven't even messed with it yet, I've been forum whoring my happiness across here, xtremesystems.org and pimprig.com

I would hope atleast 425 core honestly, and hopefully by now the RAM can hit close to 1200....last time I OC'd the RAM was like 2 days within getting the card and it maxed at 1175, so no doubt it's gotta be way burned in by now.

I was honestly hoping for my GPU in the 30's but oh well, it's still a nice change and yeah I'm hoping full load won't be much at all....I might even tighten the screws up a little on the maze4, see if better contact is made, and of course hoepfully temps should go down when the AS5 sets in

EDIT:
Quote:
Food coloring does NOTHING to water but change its color, it doesnt form any chemical bond to the water to make the water gunk up!

-Ryan
You'd think that, but he's not the only one I've heard that from...a lot of the pros at xtremesys say the same thing.
__________________

Nubius is offline  
Old 05-16-2005, 05:22 PM   #13 (permalink)
Wizard Techie
 
Join Date: Dec 2004
Location: Canada
Posts: 3,790
Default

Oh my gawd that is GODLIKE. With a vcore so freaking high too that is just insane, I swear if my Venice doesn't come tomorow I'll snap.

The GPU difference is absolutely unbelievable though, who needs a G70 with temperature headroom like that?
__________________
Intel C2D E6320 / AMD Athlon X2 3800+
Gigabyte 965P DS3 / DFI nF4 Ultra-D
2GB OCZ Gold PC2-6400 / 2GB OCZ Gold PC4000
eVGA 8800GTS 320MB / eVGA 6800GS 256MB
150GB Raptor / 74GB Raptor
2x500GB / 320GB
OCZ GameXStreme 850w / OCZ StealthXStream 600w
gaara is offline  
Old 05-16-2005, 05:28 PM   #14 (permalink)
Techie Beyond Description
 
Nubius's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 11,600
Default

well my CPU has always run pretty cool, but once I installed D20L and joined the xtremesystems.org team in folding, it puts my CPU up at 100% at all times, soooo especially with summer coming my temps were pretty damn high, but like I said considering the Vcore I've always had good temps....might just have to run it 2.6GHz at 1.925 24/7 now
Nubius is offline  
Old 05-16-2005, 05:40 PM   #15 (permalink)
Wizard Techie
 
Join Date: Dec 2004
Location: Canada
Posts: 3,790
Default

Yeah, yeah, but a 10 degree temperature drop under full load is nothing to be modest of. :P

Idle doesn't really matter much anyway since you will only ever see the results of overclocking under load.
__________________
Intel C2D E6320 / AMD Athlon X2 3800+
Gigabyte 965P DS3 / DFI nF4 Ultra-D
2GB OCZ Gold PC2-6400 / 2GB OCZ Gold PC4000
eVGA 8800GTS 320MB / eVGA 6800GS 256MB
150GB Raptor / 74GB Raptor
2x500GB / 320GB
OCZ GameXStreme 850w / OCZ StealthXStream 600w
gaara is offline  
Old 05-16-2005, 05:56 PM   #16 (permalink)
Techie Beyond Description
 
Nubius's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 11,600
Default

Aright, ran 3dmark05 to heat up the card and see what kind of full load results I got....

6800GT at Ultra specs 400/1100

Idle temp 47-48C....full load temp..........a whopping 51C lol.

woohoo!

Gonna start oc'ing this slut right meow
Nubius is offline  
Old 05-16-2005, 06:23 PM   #17 (permalink)
Super Techie
 
Join Date: May 2005
Posts: 406
Send a message via AIM to MrBebop26 Send a message via Yahoo to MrBebop26
Default

Do graphics cards really get above 65C? Nice temp by the way, 51 WOOO. lol

-Ryan
MrBebop26 is offline  
Old 05-16-2005, 06:29 PM   #18 (permalink)
Techie Beyond Description
 
Nubius's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 11,600
Default

Yeah, my stock idle and load was 70C idle and 84C load......friggen idle was higher than 65C lol.

BTW, it seems my card is maxing out at 430/1175 or so, seems the memory doesn't really want to go higher, not bad from 350/1100 but I was hoping for a little higher, oh well atlesat it's nice and cool.

Stock GT gets 4800 in 3dmark05 and with the above speed I got 5770, not bad at all.
Nubius is offline  
Old 05-16-2005, 06:51 PM   #19 (permalink)
Wizard Techie
 
Join Date: Dec 2004
Location: Canada
Posts: 3,790
Default

Damn straight not bad at all. Once you get an Athlon 64 the hypertransport bandwidth will get you over 6000 easily.
__________________
Intel C2D E6320 / AMD Athlon X2 3800+
Gigabyte 965P DS3 / DFI nF4 Ultra-D
2GB OCZ Gold PC2-6400 / 2GB OCZ Gold PC4000
eVGA 8800GTS 320MB / eVGA 6800GS 256MB
150GB Raptor / 74GB Raptor
2x500GB / 320GB
OCZ GameXStreme 850w / OCZ StealthXStream 600w
gaara is offline  
Old 05-16-2005, 07:15 PM   #20 (permalink)
Wizard Techie
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 3,220
Default

yay

you can't push that XP-m any further?
__________________

__________________


Quote:
I don\'t play for fun, I play to win and winning is fun.
diabloII is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are Off




Copyright 2002- Social Knowledge, LLC All Rights Reserved.

All times are GMT -5. The time now is 02:57 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 1
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.